Πανεπιστήμιο  ΠΑΤΡΩΝ

 

Το site αυτό παρέχει πληροφορίες ΜΟΝΟ για τους φοιτητές των πρώην Τμημάτων της

Διοίκησης Επιχειρήσεων Πάτρας του πρώην ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας

Text Size

Καλώς ήρθατε

 

 

 

 

Σπουδάζοντας στο Τμήμα                                                                          

Ο βασικός στόχος του Τμήματος είναι η δημιουργία επαγγελματικών στελεχών υψηλού επιστημονικού επιπέδου, σύμφωνα με διεθνή επιστημονικά και επαγγελματικά πρότυπα. Οι απόφοιτοι θα μπορούν να αποτελέσουν το υψηλών προδιαγραφών ανθρώπινο δυναμικό επιχειρήσεων και οργανισμών, καθώς θα καλύπτουν το απαιτούμενο υπόβαθρο θεωρητικών γνώσεων και δεξιοτήτων αλλά και τη βασική πρακτική εμπειρία προκειμένου να αντιμετωπίσουν με επιτυχία τις επιστημονικές και επαγγελματικές ευθύνες που προκύπτουν στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον.

Οι μαθησιακοί στόχοι του Τμήματος παρέχουν στους φοιτητές το θεωρητικό υπόβαθρο γνώσεων της Διοίκησης Επιχειρήσεων ώστε να μπορούν κατανοήσουν τα προβλήματα που ανακύπτουν στην επαγγελματική τους ζωή και να εφαρμόσουν πρακτικά τις σύγχρονες επιστημονικές και τεχνολογικές μεθόδους ανάλογα με το είδος και το περιβάλλον της επιχείρησης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε εφαρμοσμένες  ποσοτικές μεθοδολογίες  που στοιχειοθετούν τα σύγχρονα εργαλεία του μάνατζμεντ και την ορθολογική λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων. Τα ανωτέρω οριοθετούνται και εξειδικεύονται με την ανάπτυξη του σύγχρονου προγράμματος σπουδών το οποίο μετά το δεύτερο έτος προσφέρει την δομή τριών κατευθύνσεων: Διοίκησης, Μάρκετινγκ και Πληροφοριακών Συστημάτων Διοίκησης.

  • Η κατεύθυνση Διοίκησης αφορά το πλαίσιο των γνώσεων σύγχρονης της Διοικητικής Επιστήμης (Management Science), όπου προσδιορίζεται η ανάπτυξη μεθόδων σχεδιασμού, οργάνωσης, καθοδήγησης, ελέγχου διαδικασιών και οικονομικής διαχείρισης πόρων με σκοπό την επίτευξη αναπτυξιακών στόχων μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού. Συνεπώς, συντελεί στη δημιουργία επιστημονικού υπόβαθρου και τεχνικών γνώσεων ικανών να θεμελιώσουν έννοιες αποδοτικότερης, αποτελεσματικότερης και ποιοτικής λειτουργίας επιχειρήσεων και οργανισμών στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον.
  • Η κατεύθυνση Μάρκετινγκ όπου γίνεται ανάπτυξη σύγχρονων εννοιών και αντιλήψεων της αγοράς σχετικά με ζητήματα προσφοράς, παραγωγής, κόστους, διανομής και κατανάλωσης αγαθών και υπηρεσιών. Η ενότητα περιλαμβάνει όλες τις θεωρητικές αντιλήψεις που έχουν αναπτυχθεί σχετικά με το σύγχρονο - παγκοσμιοποιημένο πλαίσιο αγορών και τη χρηματοοικονομική διοίκηση και τις τεχνικές της λογιστικής.
  • Η κατεύθυνση Πληροφοριακών Συστημάτων Διοίκησης βασίζεται στην εξαιρετική απόδοση των νέων τεχνολογιών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών και στην ολοκλήρωση με τις νέες επιχειρηματικές έννοιες και δεδομένα. Μελετώνται οι προσεγγίσεις με βάση τις οποίες τα συστήματα αυτά τείνουν να αποτελέσουν μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα για την αποτελεσματική υποστήριξη, διαχείριση και τεκμηριωμένη λήψη αποφάσεων.

Οι παραπάνω κατευθύνσεις βασίζονται και συνδέονται μέσω μιας ολοκληρωμένης επιστημονικής πλατφόρμας εφαρμοσμένων ποσοτικών μεθόδων & μεθοδολογιών που επικεντρώνουν - αναφέρονται και στοιχειοθετούν τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων και τη δημιουργία ολοκληρωμένων επιχειρηματικών σχεδίων - δράσεων στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον.

Συνυπολογίζοντας επίσης:

  • Τη διάθεση εγκαταστάσεων αιθουσών διδασκαλίας και εργαστηρίων με επαρκή εξοπλισμό, ηλεκτρονικούς υπολογιστές και λογισμικό, στο πλέον ήσυχο και όμορφο σημείο των εγκαταστάσεων του Ιδρύματος στην Πάτρα,
  • Τις πρωτοποριακές πρακτικές εκπαίδευσης, όπως ηλεκτρονική εκπαίδευση (e-learning, μέσα από την πλατφόρμα e-class και από τον ιστότοπο του Τμήματος), η εκτεταμένη χρήση πραγματικών μελετών περιπτώσεων, η ανάληψη παρουσιάσεων εργασιών από τους Φοιτητές, η πρόσκληση στελεχών επιχειρήσεων και ακαδημαϊκών εκτός Τμήματος για διαλέξεις,
  • Τη σύνδεση με την αγορά εργασίας, μέσω του θεσμού της Πρακτικής Άσκησης των Φοιτητών, την πρόσκληση στελεχών επιχειρήσεων για διαλέξεις, καθώς και την πρόσκληση αποφοίτων του Τμήματος που έχουν είτε αποκτήσει εργασιακή εμπειρία (ως αυτόνομοι επιχειρηματίες, ή ως στελέχη), είτε έχουν συνεχίσει σε μεταπτυχιακό επίπεδο τις σπουδές τους,
  • Τις συνεργασίες και μορφωτικές ανταλλαγές με διεθνή εκπαιδευτικά και ερευνητικά ιδρύματα, μέσω αναπτυσσομένων προγραμμάτων Erasmus, Erasmus+ και Erasmus Mundus, μέσα από τις οποίες οι Φοιτητές μπορούν να σπουδάσουν για ένα εξάμηνο σε χώρες του εξωτερικού (συνήθως, αλλά όχι μόνον, στην Ευρωπαϊκή Ένωση), ή μπορούν να κάνουν την πρακτική τους άσκηση, ή ακόμα και την πτυχιακή τους εργασία,
  • Τη συμμετοχή πολλών μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας του Τμήματος σε Ελληνικά και διεθνή ερευνητικά προγράμματα αριστείας, για αρκετά από τα οποία έχουν και την επιστημονική ευθύνη, και τα οποία έχουν αντικείμενα στην αιχμή της «τεχνολογίας» της διοίκησης επιχειρήσεων,
  • Την επιστημονική δραστηριότητα πολλών μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας του Τμήματος, με την δημοσίευση επιστημονικών άρθρων σε διεθνή και Ελληνικά επιστημονικά περιοδικά, και με την υποστήριξη εισηγήσεων σε επιστημονικά συνέδρια, δραστηριότητες μέσα από τις οποίες δημιουργούν και αποκτούν νέες γνώσεις, τις οποίες μεταδίδουν,
  • Την ύπαρξη δύο θεσμοθετημένων εργαστηρίων έρευνας και ανάπτυξης τεχνολογίας με προτεραιότητα την διασύνδεση του Τμήματος με την αγορά εργασίας,
  • Την εφαρμογή της πολιτικής μεταφοράς μονάδων (ECTS) και του παραρτήματος διπλώματος (Diploma Supplement), η οποία διευκολύνει τις μετακινήσεις των φοιτητών μας σε πανεπιστήμια του εξωτερικού,
  • Το σχεδιασμό αυτόνομου προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών,
  • Τη δραστήρια και πολυάριθμη Φοιτητική κοινότητα του Τμήματος,

είμαστε βέβαιοι ότι το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας στην Πάτρα είναι μια πολύ καλή επιλογή που θα αποδώσει καρπούς και θα δικαιώσει τις προσδοκίες σας.

 

Πρόεδρος Τμήματος

Δρ Ι. Μητρόπουλος, Καθηγητής